Jedzonko

Witajcie!

W ostatnim poście doszłam do wniosku, że jedzonko jest czymś co także daje radość. Dlatego przygotowałam dla Was coś co pozwoli przetrwać jesienne wieczory.

Pierwszą rzeczą jest moja ukochana herbatka. Co jest Wam potrzebne do jej zrobienia?

  • herbata typu earl gray 
  • pomarańcza
  • mandarynka
  • cytryna
  • imbir
  • miód


Zalewacie wrzątkiem herbatę i czekacie aż trochę ostygnie. W międzyczasie obieracie wszystkie cytrusy ze skórki i kroicie w plasterki. Ja wrzucam plasterek pomarańczy, mandarynki, cytryny i dwa plasterki imbiru. To trochę jeszcze ochłodzi naszą herbatkę. Później dorzucam trochę miodu. Ważne jest, żeby herbata nie była mocno gorąca, bo wtedy miód straci wszystkie swoje właściwości. Kiedy macie już wszystko w kubeczku/filiżance/szklance to mieszamy delikatnie wyciskając sok z cytrusów. 



Ale co zjeść do takiej herbatki? Ja polecam sałatkę z kurczakiem i grzankami. Co potrzebujecie? 
  • ulubioną sałatę 
  • pomidora
  • pierś z kurczaka
  • chleb tostowy
  • oliwę o smaku czosnkowym 
Ja zawsze wybieram kilka sałat jednocześnie, np. lodową, roszponkę i rukolę. Mieszam je wszystkie i wykładam na talerz. Później kroję pomidora w kosteczkę i dorzucam do sałat (nie mieszam już!). W międzyczasie grilluję pierś z kurczaka z odrobiną vegety lub ulubionej przyprawy oraz robię grzanki. Kiedy pierś jest gotowa wykładam na talerz i wszystko posypuję grzankami. Jest to sałatka, którą robi się bardzo szybko. Jeśli nie jadacie mięsa to kurczaka możecie zastąpić mozzarellą lub tofu. Często kiedy robię sobie taką kolację grilluję więcej kurczaka, żebym miała na rano. Wtedy pakuję wszystkie składniki do pudełeczka i zabieram ze sobą jako obiad do pracy. Polecam! 






Komentarze